Forældresamarbejde

Vi vægter forældresamarbejdet højt, for det er jer, der kender jeres barn allerbedst. Barnet får derfor den bedste hverdag her i Kongeriget, hvis vi inddrager og hjælper hinanden med at skabe trivsel hos jeres barn.

Udover den daglige dialog, når I afleverer og henter, så bruger vi primært vores forældreintra Aula til at sende information og nyheder ud. Derfor er det vigtigt, at I tjekker Aula jævnligt, for her sender vi både nyhedsbreve og aktivitetsplaner ud, så I kan følge med i, hvad der rører sig i huset, og hvad jeres barn laver uge for uge.

Vi vægter også højt, at I forældre er en del af vores tilsyn og pædagogiske udvikling generelt. Derfor er I altid velkomne til at komme med forslag til arrangementer eller pædagogiske fokuspunkter - vi sætter altid pris på, når forældre engagerer sig, og som forældre har I god indflydelse hos os.

Forældresamtaler

Vi inviterer løbende til forældresamtaler i den tid, jeres barn er i Kongeriget.

Når jeres barn har været her i omkring to måneder, inviterer vi til en samtale, hvor vi kan følge op på, hvordan jeres barn trives i sin nye hverdag, og hvordan den første tid er gået. Derudover holder vi en samtale, hver gang jeres barn står over for en større overgang - det gælder, når barnet skal skifte til først børnehave og senere skole.

Derudover er der altid mulighed for, at vi kan holde en samtale om jeres barns trivsel, hvis enten I eller vi oplever et behov for det. Vi har generelt et stort fokus på børn med særlige behov eller udfordringer, for det er vigtigt for os, at alle børn hos os trives og udvikler sig.

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik, der præger de konkrete aktiviteter, som børnene og de voksne er sammen om i Kongeriget. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på dagligdagen i Kongeriget og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og den pædagogiske leder, og valg til forældrerådet sker en gang årligt på et forældremøde for hele institutionen. Forældrerådet holder møder fire gange om året.

Man skal desuden være er en del af forældrerådet for at blive udpeget til forældrebestyrelsen.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af en forældrerepræsentant fra hver institution i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder seks gange om året.

Du kan læse mere om, hvordan du som forældre kan få indflydelse på dit barns hverdag her.