Kongeriget som arbejdsplads

Hos os er der både plads til den uerfarne kollega, der har behov for trygge rammer, og den garvede kollega, der gerne vil iværksætte og videreudvikle!

I Kongeriget arbejder vi hele tiden på at udvikle og styrke vores fælles arbejdsplads. Som medarbejder har du reel mulighed for medindflydelse, både her i Kongeriget og i klyngen, hvis du har lyst til at involvere dig i de faglige netværk.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi både er fælles om meget i klyngen, samtidig med at vi er målrettede og fordybede i vores egen pædagogiske profil i Kongeriget. Det betyder, at vi løbende kvalificerer vores faglige kompetencer, enten som led i en certificering eller som del af et samlet fokus i klyngen.

Det er en intention i vores klyngesamarbejde, at vi med enhedernes forskellige profiler skal inspirere hinanden, og det gør vi i mange forskellige sammenhænge.

I hverdagen kommer det til udtryk på personaleplan i form af de mange forskellige udvalg og netværk, hvor du som medarbejder kan få indflydelse og være med til at udvikle alt fra personalepolitikker til pædagogiske profiler:

• MED-udvalget (Medbestemmelsessystemet)
  • AMU (arbejdsmiljøudvalg)
  • Ergo-gruppen (superbrugere i ergonomi med fokus på det fysiske arbejdsmiljø)
  • Stærkt samarbejde (Formelt netværk & samarbejdsforum ml. klyngen og områdets skoler)
  • Sprognetværket (sprogansvarlige for enhederne, skolerne samt bibliotek), Visionsgruppen (består af pædagoger fra hver enhed og hele ledelsen)
  • Klyngepersonalemøder
  • Årlig pædagogisk udviklingsdag.